36歳からはじめる英検ブログ

英検1級を目指し、奮闘するブログです。

【役立つ英検2級】❷語彙と例文を作成してみました

produce を作る を引き起こす
・I produce handmade pottery in my spare time.
・The factory produces over 1,000 cars every month.
・She produces exceptional results under pressure.
(日本語に通訳)
・私は余暇に手作りの陶器を作ります。
・工場は毎月1,000台以上の車を生産しています。
・彼女は圧力の下で優れた結果を生み出します。


agree 意見が一致する
・We finally reached an agreement on the terms of the contract after lengthy negotiations.
・Despite their differences, they were able to agree on a plan of action for the project.
・The committee members unanimously agreed to postpone the meeting until next week.
(日本語に通訳)
・我々は長い交渉の末、契約条件に合意に達しました。
・彼らは違いがあったにもかかわらず、プロジェクトの行動計画で合意することができました。
・委員会のメンバーは総意で会議を来週まで延期することに同意しました。


tell がわかる を見分ける を知らせる
・Can you tell me what time the meeting starts?
・She told her friend an amusing story about her weekend adventures.
・The teacher told the students to study hard for the upcoming exam.
(日本語に通訳)
・会議が何時に始まるか教えてもらえますか?
・彼女は週末の冒険について友人に面白い話をしました。
・先生は生徒に次の試験のために一生懸命勉強するように言いました。


allow を許す
・The company policy does not allow employees to use personal devices during work hours.
・Please allow me to introduce myself. My name is John Smith.
・The new software update allows users to customize their interface according to their preferences.
(日本語に通訳)
・会社の方針では、従業員は仕事中に個人のデバイスを使用することを許可していません。
・私を自己紹介させてください。私の名前はジョン・スミスです。
・新しいソフトウェアのアップデートにより、ユーザーは好みに応じてインターフェースをカスタマイズすることができます。


prepare 準備する
・I need to prepare for my presentation tomorrow by gathering all the necessary materials.
・She spends hours in the kitchen to prepare delicious meals for her family.
・The emergency response team must prepare for any potential natural disasters in the region.
(日本語に通訳)
・私は明日のプレゼンテーションのために必要な材料を集めて準備する必要があります。
・彼女は家族のために美味しい料理を用意するためにキッチンで何時間も過ごします。
・緊急対応チームは、地域の潜在的な自然災害に備えて準備する必要があります。


own を所有する
・She decided to start her own business after years of working for others.
・It's important to take responsibility for your own actions.
・He proudly displayed his own artwork in the gallery.
(日本語に通訳)
・彼女は他人のために働いた後、自分自身のビジネスを始めることにしました。
・自分の行動に責任を持つことが重要です。
・彼はギャラリーで自分の作品を誇らしげに展示しました。


check 点検する


・Don't forget to check your email for any important updates.
・Before leaving the house, I always check to make sure I have my keys.
・The inspector will check the safety regulations to ensure compliance with standards.
(日本語に通訳)
・重要な更新情報がないかメールを確認するのを忘れないでください。
・家を出る前に、常に鍵を持っているかどうかを確認します。
・検査官は、基準を満たしているかどうかを確認するために安全規制をチェックします。


suggest を提案する
・She suggested going to the new Italian restaurant for dinner.
・The doctor suggested taking vitamin supplements to improve my overall health.
・My friend suggested that I read the latest book by my favorite author.
(日本語に通訳)
・彼女は夕食に新しいイタリアンレストランに行くことを提案しました。
・医者は全体的な健康を改善するためにビタミンサプリメントを摂取することを提案しました。
・友人は私に、お気に入りの著者の最新の本を読むことを提案しました。


cost 費用がかかる


・The new smartphone model costs $1000.
・Repairing the car's engine will likely cost more than buying a new one.
・Traveling to Europe can cost a significant amount of money, especially during peak tourist season.
(日本語に通訳)
・新しいスマートフォンのモデルの費用は1000ドルです。
・車のエンジンを修理する費用は、新しいものを買うよりも高くつく可能性があります。
・ヨーロッパへの旅行は、特に観光シーズン中はかなりの費用がかかることがあります。